Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Gyarmati Ferenc írásai

Gyarmati Ferenc írásai

A szentlélek

2017. június 11. - Gyarmati Ferenc Miskolc

a tikikus55 nevű ember által kikényszerített kis dolgozat
A tikikus55 álnév alatt, személye titkosítása mellett Isten igazságait hirdető ember erkölcsi állapota, Istenhez való méltósága vizsgálata, miközben Jézus Krisztus nevében csapást mér a mormonra c dolgozatom 2. része 15. pontjába beillesztendő, azaz ezért született meg
http://gyarfermiskolc.blog.hu/2017/06/11/a_tikikus55_alnev_alatt_szemelye_titkositasa_mellett_isten_igazsagait_hirdeto_ember_erkolcsi_allapot_840

Összes írásaim, képeim, videóim az interneten
http://gyarfermiskolc.blog.hu/2017/08/06/osszes_irasaim_kepeim_videoim_az_interneten

a kapcsos zárójelek kihagyást ][ , és kommentelést [ ] jelölnek

2017-05.07.
tikikus55-nek, 2017.05.03.
Ezt mondtad nekem:
„Akkor most kérdeznék én:
Mi a Szent Lélek szerinted? És hogyan adhat választ arra, hogyan lehet jelen Isten TESTBEN mindenhol?
][ leszel szíves a Bibliát idézni, mivel én azt tettem, és SEMMIT nem tettem hozzá”
Én próbáltalak meggyőzni arról, hogy nem jó ötlet, hogy ezt a feladatot adod nekem. Nem sikerült.
Rosszul esett neked, hogy nem válaszoltam meg a kérdésedet.
Úgy gondolom nem miattad volt rossz lelkiismeretem amiatt, h nem válaszoltam meg a kérdésedet.
Hanem azt nem akartam, hogy a többi emberek azt mondják nekem, hogy látod, látod, fájdalmat okozol tikikus55-nek, hát szabad ezt?
Így a többiek miatt mégis megpróbáltam, hogy válaszoljak a kérdésedre.
Hiszen lehet így is: Tartsak egy előadást a Szentlélekről a Biblia alapján (Minek? ) –helyett: Mondok valamit a Szentlélekről.
Keressem meg a Bibliában, a Szentlélek hogyan adhat választ arra, hogyan lehet jelen Isten testben mindenhol –helyett: Ha amikor a Bibliában a Szentlélekről olvasok, és abban, amit olvasok, benne lesz a válasz a kérdésedre, jó, ha nem, akkor sem fogom végigvizsgálni az egész Bibliát, hogy hol a válasz a kérdésedre.
Kikerestem egy mormon szószedetből, Szentlélek, elolvastam a Bibliából való idézeteket, nem találtam semmi érdekeset, fáradt voltam, lefeküdtem aludni, az volt bennem, hogy elegem van, én ezt nem akarom tovább.
Másnap mégis folytattam. Eszembe jutott, évekkel ezelőtt volt nekem tanításom a mormonoknál a Szentlélekről. Azt én szerkesztettem, ha akkor érdekes volt nekem, nyilván most is az lesz. A tanításom alapja egy tanítás egy oktatási könyvből. Először egy másikat vettem elő..
Én akartam végrehajtani a feladatodat a többiek miatt, holott úgy gondolom, időhúzás, helyfoglalás, nem szorosan a témához kapcsolódik, amit kérsz, nem tudom mire szolgál, a kérés idétlen, értelmetlen.
A feladat első része az, keressek a Bibliából szövegeket, amik a Szentlélekről szólnak.
Azzal is kielégítem a többieket, remélem -téged nyilván nem, a jó szándékommal- , hogy próbálok neked vmit mondani a Szentlélekről, ha már muszály:

A mormon Az ároni papság c tankönyv idézi a mormon Bruce R. McConkie-t, aki a mormonok szerint Jézus apostola volt
„Az egyik legkorábbi gyermekkori emlékem, hogy almafák között lovagoltam egy gyümölcsösben. A ló szelíd és jól betanított volt, és én otthon éreztem magam a nyeregben.
Egy nap azonban valami megijesztette a lovamat, és az keresztülvágtatott a gyümölcsösön.
Az egyik kinyúló ág kiütött a nyeregből, ][ Reménytelenül lógtam,
[ha jól értem, a következőkben említett bőrszíjat kezeivel megragadva, amit azért tett, mert a lába beakadt a kengyelbe, és nem tudta azt kiszabadítani]
azon a félig szakadt bőrszíjon, amellyel a cowboyok a lasszójukat szokták a nyereghez erősíteni. A súlyomnak el kellett volna szakítania a szíjat, de az valahogy abban a pillanatban megtartott. A ló egy vagy két ugrással a szíjat elszakíthatta volna, vagy kitéphette volna a kezemből -és mivel a lábam beakadt a kengyelbe- engem megsebesíthetett vagy halálra vonszolhatott volna.
A ló váratlanul megállt, és nekem olyan érzésem támadt, hogy valaki szorosan tartja a kantárt, és megpróbálja megnyugtatni a riadt állatot. Majd hirtelen, apám a karjaiba kapott.
Mi történhetett? Mi késztethette apámat, hogy engem megmentsen egy másodperccel azelőtt, hogy becsúsztam volna
[Ugye a rafinált mormonja? Itt már azt mondja, hogy már csak 1 másodpercig bírta volna megtartani magát! ]
a pánikszerűen rohanó állat patái alá?
Apám a házban ült és az újságot olvasta, amikor a Szellem [értsd Szent Szellem, vagy Szentlélek] [vagy akármi is] azt súgta neki, hogy: Rohanj a gyümölcsösbe!
Apám habozás nélkül [Na, mit szóltok? ] –egy percig sem gondolkodva azon, hogy miért- kifutott. A gyümölcsösben ][ -anélkül, hogy tudta volna, miért van ott- meglátta a rohanó lovat, és magában ezt gondolta: Meg kell állítanom ezt a lovat. [tehát a lónak a történet szerint nem a fiús oldala volt a férfi látószögében]
Így is tett, és megtalált engem. Hát így menekültem meg egy súlyos balesettől vagy talán a haláltól”

Hogy ebben a tudományban ott legyünk, ahol ez a történetben szereplő férfi lenni látszik, ilyesmi kell, tanítja ez a könyv:
Mi kell ahhoz, hogy egy villanykörte felvillanjon?
„1 Bízni kell abban, hogy az elektromosság működni fog, még mielőtt beszerelik.
2 Vezessék be a drótokat és készítsék elő a házat az elektromos áram fogadására.
3 Legyen elegendő pénz, hogy fizetni lehessen az áram használatáért.
4 A ház vezetékeit rá kell kapcsolni a fővezetékekre.
5 Egy jól működő lámpát csatlakoztatni kell az egyik elektromos kimenethez.
6 Tedd be a körtét a foglalatba, majd kapcsold fel a lámpát, amely a világításhoz elegendő áramot enged a villanykörtébe!
Milyen hasonlóságok vannak az elektromos áram használata és a Szentlélek társaságának elnyerése között?
1 A Szentlélek társaságára vágyni kell.”
2 Igyekezni kell több tudást szerezni a Szentlélekről.
3 Ima segítségével is, őszinte kéréssel igyekezni az első két pont megvalósításán, és a Szentlélek irányításának elnyerésén.
4 E szent kapcsolatra érdemesen kell élni.

Ez a lecke felemlegeti azt az esetet, hogy amikor az az ember, aki addig csak leírta azokat, amiket J Smith (aki nem ismerte a nyelvet, amin a könyv íródott) mondott neki, hogy mit tartalmaz a Mormon könyve, maga is kérte, hogy ő is tudja „olvasni” azokat az írásokat, amiket a másik.
Isten azt mondta neki, hogy jó, mondta neki J Smith.
Aztán Isten azt mondta neki, mondta neki J. Smith, hogy mégsem csinálhatja, mert nem tudja csinálni.
Azt mondta J. Smith, azt mondja az Isten, Oliver azért nem csinálhatja, mert nem tudja csinálni, de nem baj, neki az nem is kijelölt pályája, feladata.
Mért beszélek erről? Mert itt le van írva, ebben a leckében, h Isten szerint, ahogy azt J. Smith által ismerjük, hogyan működik bennünk a Szentlélek egy ilyen konkrét szituációban.
A könyv neve, amiben szerepel ez a rész, amire ez a lecke utal, A tan és a szövetségek. Ott a 9. szakasz.
Tehát állítólag Isten azt mondja Olivernek, hogy ezt nem úgy kell csinálni, ahogy ő csinálta.
Ha jól értem, itt adott vmilyen impulzus, ami alapot teremthet gondolatoknak, viszont az impulzust gondolkodásnak, hétköznapi gondolkodásnak kell követni, tehát egy ilyen esetben az ilyen látó embernek, vagy kicsodának ugyanúgy kell gondolkodnia, mint ahogy máskor gondolkodik.
Azaz ezt a jelenséget, amiről itt beszámolok, nem a gondolkodás módja teszi különlegessé, ami az ember fejében megtörténik, hanem az azt kiváltó impulzus.
Azaz onnantól, hogy a gondolkodás létrejött, a gondolatok megszülettek, a mondjuk úgy fogalmak, szavak, tehát mondjuk úgy a nyelvi kifejezés,
ez a gondolkodás csakúgy gondolkodás, nyelvi kifejezés, mint a többi, amit nem ilyen különleges impulzus vált ki.
(És a mormon szöveg azt mondja, Oliver egyszerűen az adott helyzetben az adott impulzusok nyomán félt gondolkodni a saját fejével, tehát nincs olyan, hogy amikor a Szentlélek szavát szólod, azok egyúttal nem a saját gondolataidként jelennek meg. )
Ha tehát jól értem, a gondolatainknak van egy belső, vagy másképp fogalmazva összetett logikája, egy mondjuk megint másképp, komplex logikája, a hozzáférésre ehhez a jelentéshez, ehhez a komplex értelemhez azt mondjuk, érzés, hogy nem értjük, hanem érezzük a jelentését egy gondolatnak.
Mondjuk azt, a megértésünk komplex, nem egyszerű logika mentén történik.
Milyen az ember gondolata? Ilyen- vagy olyan- , vagy többféle irányból helyes logikájú.
Milyen az Istené? Minden irányból helyes logikájú, komplex módon logikus.
Tehát az igazságot nem értjük, hanem érezzük. Nem az eszünkkel, hanem a szívünkkel.
Itt az egyszerű logikáról beszélek:
„Miért csinálom, hogy vizsgálat alá vetem a mormonellenes kritikát?
Aki szereti a krimit, bűntényeket vizsgál, hogy mi az igazság.
Amit csinálok, egy nulla. Logikai játék, fejtörő. Gondolati munka. Befektetett szellemi energia.
Kreativitást nem igényel. Elhívást nem igényel, felhatalmazást nem igényel, logikai műveletek elvégzése, egészen egyszerű.”
(Vallások közti kommunikáció, kommunikáció vallásról)
http://gyarfermiskolc.blog.hu/2017/06/11/vallasok_kozti_kommunikacio_kommunikacio_vallasrol
Amikor tikikus55 azt mondja a mormonra, hogy hazudik, a komplex logika alapján mondja, úgy értem, azt mondja., érzi, hogy a mormon gonosz?
Ha nem úgy mondja, nem ér semmit, amit mond?
Tehát úgy tűnik, igen, ezt kell mondania. De ugyanez az, amely tudása mellett nem érvelhet.
Hanem keresnie kell célpontokat az egyszerű logika mentén, amivel megpróbálhatja bizonyítani érzését.2017.05.04.
A A papság kötelességei és áldásai c mormon tankönyv, a 18. lecke idézi az Ézs 55/8-9 et, amelyben Isten azt mondja, az emberek gondolatai nem az ő gondolatai, és az emberek útjai sem az ő útjai.
Irányítalak titeket a fentiekhez, hogy szerintem hogy kell ezt érteni.
A leckében itt egy történet, hogy egy másik mormon mondja a Romney nevű embernek, aki a mormonok szerint Jézus K apostola volt, h ahogy „ma este beszéltél, biztos, hogy a szentlélek irányított téged!” Az ember egyetért vele:
„tudod, hogy honnan tudom ezt? Onnan, hogy akkor én is tanultam valamit, amit eddig nem tudtam.”
Amikor Péterék, Jézus apostolaék Pünkösdkor előálltak a sok ember elé, és a Szentlélek erejével beszéltek, sokan hittek nekik.
Itt egy hasonló eset, amikor miután megtörtént, megkérdezték a hallgatókat, hogy mit gondolnak a beszédről:
Mormon könyve, Móziás 5/2-3
Igen, mindent elhiszünk, amit mondott, az Isten Lelke miatt (nyilván mondták nekik, hogy mi az, és hogyan tettenérhető) , mely hatalmas változást vitt végbe bennünk, vagyis a szívünkben, úgyhogy már nincs hajlandóságunk arra, hogy gonosz dolgot tegyünk, csak arra, hogy mindig jót.
(és még arról számolnak be, úgy érzik, megint csak az isten lelkének tulajdonítva ezt, hogy maguk is képessé tetettek arra, hogy az eljövendő dolgokat láthassák)

Szerintem legyen ennyi elég, amit a tikikus55 által rám helyezett lelki nyomás hatására kiszenvedtem magamból.

A bejegyzés trackback címe:

https://gyarfermiskolc.blog.hu/api/trackback/id/tr4712585043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása